Nieuw: het digitale inloopspreekuur

okt 12, 2020 | Updates

Sinds het begin van de coronacrisis kwam het ons af en toe ter ore: praktijken (met name huisartsenpraktijken) zouden graag een digitaal inloopspreekuur aanbieden aan hun patiënten. Zo kan het gemak en de laagdrempeligheid van een inloopspreekuur gecombineerd worden met de veiligheid van zorg op afstand. Onze digitale assistente Laura kan dit nu voor praktijken faciliteren.

Meld je bij Laura

De praktijk kan het digitale inloopspreekuur via een live chat-venster op hun website aanbieden aan hun patiënten. Digitale assistente Laura heet de patiënt welkom en legt uit wat ze voor de patiënt kan doen.

digitaal inloopspreekuur huisartsenpraktijken

Nadat de patiënt zich heeft gemeld bij Laura om op het inloopspreekuur te komen, schakelt Laura de patiënt door met de huisarts in kwestie. Zijn er meerdere patiënten die tegelijk contact proberen te leggen via het digitale inloopspreekkuur? Dan zet Laura hen in een wachtrij en deelt hen mee hoeveel wachtenden er voor ze zijn. Ze update de patiënt als diens positie in de wachtrij verandert.

Het gesprek aannemen

Is de patiënt aan de beurt? Dan krijgen de relevante medewerkers (huisartsen en eventueel doktersassistentes) in Zaurus een melding met de optie om het gesprek over te nemen van Laura. Het is ook mogelijk om aan te geven dat je even niet beschikbaar bent, zodat je collega’s indien mogelijk het gesprek kunnen aannemen.

digitaal inloopspreekuur gesprek overnemen

Is er onverhoopt toch niemand beschikbaar? Dan zal Laura dit terugkoppelen aan de patiënt en de optie geven om een bericht achter te laten, met de nodige contactgegevens.

digitaal inloopspreekuur bericht achterlaten

Op selecte tijden

Net als een ‘regulier’ inloopspreekuur kun je Laura zo instellen dat haar live chat-venster alleen getoond wordt op het tijdstip dat het inloopspreekuur aangeboden wordt.

Chatten en beeldbellen

Wanneer je als huisarts het gesprek van Laura overneemt, heb je uiteraard de optie om met de patiënt te chatten via het live chat-venster. Wanneer gewenst kun je ook via ditzelfde venster met de patiënt beeldbellen. Naast dat beeldbellen het contact persoonlijker maakt, krijg je als huisarts zo ook belangrijke extra visuele informatie over de gesteldheid van de patiënt.

digitaal inloopspreekuur live chat met beeldbellen

Mag Laura bij jouw praktijk aan de slag?

Zou je graag een digitaal inloopspreekuur aanbieden aan je patiënten? Neem dan contact met ons op, we vertellen je graag meer! Via onderstaande knop kun je meteen zelf ervaren hoe Laura werkt – al heeft ze bij ons iets uitgebreidere ‘werktijden’: ze kan je op werkdagen tussen 10:00 en 16:00 doorschakelen en neemt buiten die tijden een berichtje van je aan.

digitale assistente Laura

Digitale assistente Laura

  • … is laagdrempelig te benaderen via een live chat-venster;
  • … beheert de wachtrij;
  • … schakelt conversaties door naar beschikbare zorgverlener(s);
  • … schakelt alleen conversaties door tijdens het digitale inloopspreekuur.

De zorgverlener en de patiënt

  • … kunnen chatten en beeldbellen;
  • … hebben de optie om het eigen beeldscherm delen;
  • … kunnen bestanden delen;
  • … hebben de optie om telefonisch in te bellen in de conversatie;
  • Daarnaast schakelt de zorgverlener gemakkelijk collega’s bij wanneer nodig (max. 40).
×
Om je de juiste producten aan te kunnen bieden willen we graag van je weten hoeveel medewerkers er in dienst zijn.