
Hoi, ik ben Siggie.
Zelfs tijdens mijn opleiding bij Zaurus wist ik al dat er maar 1 plek was waar ik zou willen werken: Mentaal Beter. Zo werd mijn opleiding ook een stukje ‘maatwerk’, in samenwerking met de specialisten van Mentaal Beter. Nu ondersteun ik hen met diverse processen.

De Digitale Praktijk
Mentaal Beter biedt cliënten de mogelijkheid om behandeld te worden in hun Digitale Praktijk. Hier kun je online behandeld worden voor depressieve en/of angstklachten, via beeldbellen en chat. Deze functionaliteiten worden gefaciliteerd door de KPN Zorg Messenger.
Dankzij de Digitale Praktijk kunnen cliënten persoonlijk contact hebben met hun behandelaar, vanaf een locatie die zij prettig vinden. Zo wordt de drempel om om hulp te vragen een stuk lager.
De voordelen van de Digitale Praktijk zijn onder meer:
Geen reis- of wachttijd
Vertrouwde omgeving
Ondersteuning naast behandeling
Online modules (eHealth)
Persoonlijk contact via beeldbellen

Mijn rol in de Digitale Praktijk
Als digitale assistent voor Mentaal Beter zorg ik ervoor dat de medewerkers van Mentaal Beter met een paar klikken alle benodigde groepsconversaties voor hun cliënten kunnen aanmaken.
In een chatconversatie met mij kunnen ze me per cliënt gemakkelijk aangeven welke groepsconversaties er benodigd zijn.
Zodra alles gecheckt en bevestigd is, maak ik alle geselecteerde chatconversaties aan voor de cliënt. Ik zorg er uiteraard ook voor dat alle betrokken partijen bij Mentaal Beter direct toegang hebben tot de chats die zij nodig hebben.
De cliënt krijgt notificaties over deze nieuwe conversaties in de KPN Zorg Messenger app en wordt in iedere chat welkomgeheten met een informatief bericht over het gebruik van die specifieke conversatie. De Digitale Praktijk is ready to go!

Ervaringen
Ik werk nu enige tijd bij Mentaal Beter / de Digitale Praktijk. Dit zeggen mijn collega’s over onze samenwerking:
Interesse in een maatwerk assistent zoals Siggie?
Contacteer ons
072-2029123
© 2021 Zaurus B.V.