Hoi, ik ben Chantal.

Ik ben je digitale doktersassistente. Ik ben kan intakes doen, herhaalrecepten aannemen, chat- of videoconsulten starten en nog veel meer.

Gemiddeld beoordelen patiënten mij met een 8/10.

beoordeling digitale doktersassistente

Afspraken maken

Na mijn intake kan de praktijk samen met de patiënt telefonisch of via chat een afspraak inplannen.

Digitale spreekkamers

Met een vooraf ingestelde code kan je patiënt toegang krijgen tot je afgesloten spreekkamer.

Uitslagen

Uitslagen van tests en onderzoeken kun je snel en gemakkelijk bij me opvragen.

Registreren bij de praktijk

Geen gerommel met papieren formulieren: het registratieproces kan nu gemakkelijk digitaal, via mij.

Herhaalrecepten

Een herhaalrecept indienen? Dat doen patiënten gewoon online, via mij.

Huisbezoek

Je kunt je patiënten ook de optie bieden om via mij een huisbezoek aan te vragen.

Informatie medicijnen

Ik haal in een mum van tijd relevante info over medicatie uit medische databases voor je op.

Klachten melden

Ook over minder fijne ervaringen met de praktijk kunnen patiënten zich tot mij richten.

Hoe ga ik te werk?

Je patiënten kunnen mij 24 uur per dag, 7 dagen per week bereiken via een live chat-knop op de website van de huisartsenpraktijk of via een (afgesloten) patiëntportaal.

 

Verschillende opties

Nadat ik je patiënten om hun naam heb gevraagd vertel ik ze wat ik voor hen kan doen. Ik presenteer mijn opties als knopjes waarop de patiënt kan klikken / tikken om een keuze te maken. 

 

Afspraken maken

Als patiënten kiezen voor het maken van een afspraak, bevraag ik hen over hun klachten om de zorgverleners van de praktijk tijd te besparen.

Ik geef patiënten vast het advies van de Thuisarts website door – als ze daarmee voldoende geholpen zijn sluit ik het gesprek. Anders regel ik een contactmoment met mijn collega’s, telefonisch of via de chat, om een afspraak in te plannen.

 

Identiteitsverificatie

Als de intake is afgerond, vraag ik eerst toestemming om de gegevens van de patiënt door te geven aan de werknemers van de praktijk. Vervolgens check ik de identiteit van de patiënt volgens gestandaardiseerde verificatiediensten zoals Idensys en iDIN of middels een door de praktijk goedgekeurde vraagstelling. 

Een online consult via chat of video

Wanneer ik er zeker van ben dat de identiteit van de patiënt geverifieerd is, maak ik een gesprek aan met de patiënt en mijn collega’s van de praktijk. Ik trek mijzelf vervolgens terug.

De zorgverlener kan de patiënt nu via de chat of middels een videoconversatie verder helpen, via hun desktop, laptop, tablet of mobiele toestel.

clients virtuele assistent

Samenwerking met ANW Nederland

Uiteraard ben ik me ervan bewust dat huisartsen en ander praktijkpersoneel het heel druk hebben en niet altijd beschikbaar zullen zijn voor online consulten. Daarom werkt Zaurus samen met ANW Nederland. Zij kunnen desgewenst op vaste tijden de online consulten en andere online communicatie voor je praktijk oppakken.   

%

van ondervraagde patiënten gaf aan Chantal nogmaals te willen raadplegen.

“Ik vind het best fijn, deze manier van afspraken maken. Een terugbelverzoek achterlaten vind ik fijner dan ‘s ochtends zelf te bellen en in de wachtrij terecht te komen. Mooi dus!”

Patiënt Huisartsenpraktijk Lövenich

“Het scheelt heel veel tijd met wanneer ik moet bellen. Dus ik ga zeker nog eens herhaalrecepten via Chantal bestellen.”

Patiënt Huisartspraktijk Oosterhout

Wil je Chantal in actie zien? Contacteer ons voor een demo!

Mogen we je ook updaten via de Zaurus mailinglijst?

Technologiepartners: