
Beeldbellen via onze digitale spreekkamers
Zorg op afstand is de toekomst. Beeldbellen biedt face-to-face contact tussen een zorgverlener en patiënt, zonder onnodige reistijd. De digitale spreekkamers van Zaurus zijn een ideale manier om zulke beeldzorg (ook wel beeldschermzorg genoemd) te verlenen.
We hebben een breed arsenaal aan functionaliteiten beschikbaar om beeldbellen in de zorg veilig en gebruiksvriendelijk te faciliteren. We vertellen je graag meer over de mogelijkheden.
Via beeldbellen zorg leveren of ontvangen, waar je ook bent
Het handige van beeldbellen via Zaurus is dat je als zorgverlener of zorgvrager niet gebonden bent aan een locatie of een specifiek apparaat. Zaurus is beschikbaar voor desktop computers, tablets en smartphones.
Beeldbellen vanuit huis, een flex-plek, een vakantie-adresje of terwijl je onderweg bent is dus geen probleem.


Voer gesprekken met meerdere deelnemers tegelijk
Afhankelijk van je abonnement kunnen er tussen de 4 en 40 mensen deelnemen aan je beeldbelgesprekken. Ideaal voor bijvoorbeeld multidisciplinair overleg (MDO’s), het bijschakelen van externe specialisten of mantelzorgers en groepstherapiesessies!
Onze techniek is zo ingericht dat ook beeldbelgesprekken met meerdere deelnemers soepel blijven verlopen en kwalitatief hoogstaand blijven.
Beeldscherm delen
Het kan handig zijn om degene waarmee je beeldbelt te laten meekijken in specifieke bestanden zonder dat je deze ook hoeft op te sturen. Via de digitale spreekkamers van Zaurus kun je je beeldscherm delen tijdens een beeldbelgesprek.
De ontvangende partij kan het gedeelde scherm desgewenst vergroten (tot full screen grootte) om kleinere lettertjes gemakkelijk te lezen.


Deelnemen zonder accountregistratie
Is accountregistratie voor bepaalde contacten / zorgvragers wat ingewikkeld? Je kunt hen ook gasttoegang geven tot een digitale spreekkamer. Ze kunnen dan via een link in hun browser met een unieke code deelnemen, zonder een app te hoeven downloaden of zich te registreren.
Zo houden we beeldbellen in de zorg laagdrempelig en simpel!
Videoconsulten voeren vanuit je eigen zorginformatiesysteem
Uiteraard biedt Zaurus een heel gebruiksvriendelijke interface om de digitale spreekkamers te gebruiken – toch begrijpen we dat het soms handig kan zijn om direct vanuit een zorginformatiesysteem of bijvoorbeeld een patiëntportaal toegang te krijgen tot een videoconsult.
We bieden diverse integratiemogelijkheden, afhankelijk van de wensen van jouw organisatie.


Zet digitale assistenten in
Onze digitale assistenten, een soort uitgebreide, slimme chatbots, werken vanuit de digitale spreekkamers. Ze bieden zorgorganisaties tal van mogelijkheden om hun werk- en communicatieprocessen te optimaliseren.
Kijk mee via smart glasses
Zaurus heeft ook een aparte app beschikbaar voor smart glasses. Hiermee kunnen videobeelden gestreamed worden vanuit de bril naar het platform. Zo is het mogelijk om ‘mee te kijken’ met de handelingen van een ander – denk aan, bijvoorbeeld, een chirurg die een operatie streamt richting andere medisch specialisten of studenten.


Inbellen – telefonisch of via SIP
Is de internetverbinding niet toereikend voor een goede beeldbel-ervaring? Door telefonisch in te bellen in de digitale spreekkamer kan er alsnog deelgenomen worden aan het consult.
Ook is het mogelijk om in te bellen via SIP, zodat er gebruikgemaakt kan worden van video conferencing sets.
Neem videoconsulten op
Soms kan het fijn zijn om na afloop van een videoconsult de opnames nog eens terug te kijken. Denk aan een zorgvrager die zich niet herinnert wat er precies gezegd is, of iemand die wel betrokken is bij de behandeling, maar niet aanwezig kon zijn tijdens het consult.
Een opname maken (beschikbaar in specifieke abonnementen) kan dan een uitkomst zijn.

“Zaurus is veel meer dan alleen een applicatie om videogesprekken te voeren! Zaurus zal binnen het Radboudumc buiten de initiële videogesprekken op alle niveaus gebruikt gaan worden, denk aan:
- Videoconsulten tussen zorgprofessionals en patiënten;
- Het aan laten sluiten van mantelzorgers bij (video)consulten;
- Remote support krijgen via de servicedesk ICT;
- Videoconferencing;
- Multidisciplinair overleg in kleine groepen;
- Veilig chatten met collega’s.
Ook verheug ik me op de inzet van de chatbots, omdat ik verwacht dat deze significante impact gaan hebben op het verlichten van de werklast van zorgcollega’s.”
“Mijn ervaringen met Zaurus zijn heel goed. De verbinding is goed, het beeld prima en ik ben blij met de mogelijkheid van het delen van het scherm, wat voor mij als logopedist heel belangrijk was. Kortom: ik ben er tevreden over en heb het veel gebruikt. Ik heb wel gemerkt dat het nieuwe mogelijkheden biedt. Ik kon nu de hulp van een collega die gespecialiseerd is in een bepaald probleem inroepen voor een gezamenlijk consult met een cliënt . Dat had ik nog nooit gedaan op deze manier, maar het was een leuke nieuwe mogelijkheid.”
“Mijn coachingsgesprekken vinden ook plaats vanuit de digitale spreekkamer.
Werkt goed!
Ook tot verbazing van coachklanten, werkt het prima! Als de verbinding maar goed is… en dan heb ik het niet alleen over het netwerk 😉 “
“Eerste COVID-19 beeldbel-beoordeling op afstand gedaan vanuit de huisartsenpraktijk met de Zaurus applicatie, bij een zuigeling. Dat ging prima en voegt veel toe: kleur, alertheid, AHF, intrekkingen.“















Interesse in beeldbellen via Zaurus?
Probeer de spreekkamers gratis uit of ga met ons in gesprek over je wensen!
Contacteer ons
072-2029123
© 2021 Zaurus B.V.